Presentation om Emma Abrahamsson.

Jag heter Emma Abrahamsson och är född i Augusti år 1995, vilket betyder att jag blir 17 iår! Jag är bosatt söder om Stockholm tillsammans med min familj och våran hund, Betsy. År 2009 fick jag min diagnos - Aspergers syndrom av en läkare på BUP och efter att jag fått reda på det så har det framförallt gått bättre i skolan för mig. Jag går nu i 9:an och har valt att fortsätta gå kvar där i en termin till för att bättra på mina betyg så jag kan komma in på de gymnasiet jag helst vill in på. På fritiden så spenderar jag mycket av min tid i stallet. Fotar gör jag även också, och det gör jag med min Nikon D5000. Det jag fotar först och främst är hästar och andra sorters djur. Jag gillar även att baka, läsa, sjunga och lyssna på musik, hålla på i photoshop och att umgås med mina vänner. Jag är även ett stort fan av Queen och Freddie Mercury ;)


Jag har tidigare ridit på häst och umgåsgården Skutans Gård som ligger i Haninge, men jag letar nu efter en häst att ta på foder under sommaren. Just nu så har jag en medryttarhäst vid namn, Emma som jag rider och sköter om 2-3 dagar/i veckan. Hon är ett sto född år 1996 på ca. 145 cm och är en korsning mellan islänning och connemara. Emma är en riktigt envis och busig ponny - ibland kan hon få för sig att testa sin ryttare med att vägra gå framåt, vända hemåt, och småstegra, men hon menar inget illa! Men för det mesta så är hon lugn, mysig och kelig av sig, och jag älskar henne för den hon är för det är hennes personlighet, och utan den så skulle hon inte vara den hon är. Finns även dagar då hon är känslig och dagar som hon inte är det alls. Hon har några små olater, men jag är på god väg att lära henne vad som är fel och vad som är rätt. I våran blogg kan du följa min och Emmas utveckling, mitt sökande efter en foderhäst och vägen till att någon dag äga en alldeles egen häst. Lämna gärna en kommentar innan du går! Kram, Emma.


 


Kommentarer
Postat av: Julia K ( TEAMRYTTARNA)

Super fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :)

2011-11-28 @ 20:47:00
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jätte fin blogg:)

2012-01-01 @ 11:10:51
URL: http://islandstrvare

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback